19 Μαΐ 2010

ΔΑΚΕ/Π.Ε. ΙΣΤΙΑΙΑΣ: 19η Μαΐου ημέρα πένθους και μνήμης.


Η 19η Μαΐου καθιερώθηκε ως ημέρα μνήμης της γενοκτονίας του
ποντιακού ελληνισμού, διότι την ημέρα εκείνη, στα 1919, ο Κεμάλ
έφτασε στη Σαμψούντα και ξεκίνησε η δεύτερη και τελευταία φάση
της σφαγής. Στην Τουρκία είναι εθνική γιορτή. Στην Ελλάδα είναι
ημέρα πένθους και μνήμης.

Δ.Α.Κ.Ε. / Π.Ε. ΙΣΤΙΑΙΑΣ




Μάνα μου μάνα
στο δρόμο μου σπείρανε
πέτρα κι αψιθιά.
Μάνα μου μάνα
τα νιάτα μου γείρανε
κάτω απ΄τα σπαθιά.

Ουρανέ μου
στείλε μου νερό
να ποτίσω την έρημο
να φυτρώσει
λουλούδι δροσερό
στο κορμί μου τ΄αέρινο
μάνα μου μάνα
την άνοιξη φέρε μου
πάνω στο σταυρό.

Μάνα μου μάνα
ηλιόλουστη μέρα μου
πότε θα σε βρω.

Ουρανέ μου
διώχ΄τη συννεφιά
να περάσω τα σύνορα
κι ένα βράδυ
πάνω στα βουνά
να χτυπήσω τα σήμαντρα
μάνα μου μάνα
στα χέρια μου σήμερα
καίνε τα καρφιά.
Ουρανέ μου
στείλε μου νερό
να ποτίσω την έρημο
να φυτρώσει
λουλούδι δροσερό
στο κορμί μου τ΄αέρινο
μάνα μου μάνα
τον ήλιο σου φέρε μου
πάνω στο σταυρό.

Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Μουσική: Χριστόδουλος Χάλαρης
Πρώτη εκτέλεση: Χρύσανθος